Deze privacyverklaring is voor het laatst bijgewerkt op 6 mei 2024 en is van toepassing op burgers en wettelijk permanente inwoners van de Europese Economische Ruimte en Zwitserland.

In deze privacyverklaring leggen we uit wat we doen met de gegevens die we via https://schoenspecialist.nl over u verkrijgen. We raden u aan deze verklaring aandachtig te lezen. In onze verwerking voldoen we aan de vereisten van privacywetgeving. Dat betekent onder andere dat:

  • wij duidelijk vermelden met welke doeleinden wij persoonsgegevens verwerken. Dat doen wij via deze privacyverklaring;
  • wij streven ernaar onze verzameling van persoonsgegevens te beperken tot enkel de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor legitieme doeleinden;
  • wij u eerst vragen om uitdrukkelijke toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken in gevallen waarin uw toestemming is vereist;
  • wij passende beveiligingsmaatregelen nemen om uw persoonsgegevens te beschermen en dat ook eisen van partijen die in onze opdracht persoonsgegevens verwerken;
  • wij uw recht respecteren om uw persoonsgegevens op uw aanvraag ter inzage te bieden, te corrigeren of te verwijderen.

Als u vragen heeft of precies wilt weten welke gegevens wij van u bewaren, neem dan contact met ons op.

1. Doel, gegevens en bewaartermijn

Wij ontvangen of verzamelen mogelijk persoonsgegevens voor een aantal doeleinden die verband houden met onze bedrijfsvoering, waaronder de volgende: (klik om uit te breiden)

2. Cookies

Onze site maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over cookies verwijzen wij u naar ons Cookiebeleid

3. Delen met andere partijen

Wij delen persoonsgegevens indien wij bij wet of door een gerechtelijk bevel, in antwoord op een wetshandhavingsinstantie, voor zover toegestaan onder andere wettelijke bepalingen, verplicht zijn om informatie te verstrekken, of voor een onderzoek naar een kwestie in verband met de openbare veiligheid.

Als onze site of organisatie wordt overgenomen, verkocht, of betrokken is bij een fusie of overname, kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze adviseurs en mogelijke kopers en worden doorgegeven aan de nieuwe eigenaren.

We hebben met Google een Verwerkersovereenkomst gesloten.

Google mag de gegevens niet gebruiken voor andere Google-diensten.

De opname van volledige IP-adressen wordt door ons geblokkeerd.

4. Beveiliging

Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens te beperken. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot uw gegevens, dat de toegang tot de gegevens afgeschermd is en dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden.

5. Websites van derden

Deze Privacyverklaring heeft geen betrekking op sites van derden waar naar wordt verwezen via links op deze sites. We garanderen niet dat deze sites uw persoonsgegevens op een betrouwbare en veilige manier behandelen. We raden u aan om de privacyverklaringen van deze sites te lezen voor u gebruik maakt van deze sites.

6. Wijzigingen in deze privacyverklaring

Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze privacyverklaring. Het verdient aanbeveling om deze privacyverklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent. Bovendien zullen wij u waar mogelijk ook actief op de hoogte brengen.

7. Toegang verkrijgen tot en wijziging van uw gegevens

Als u vragen heeft of wilt weten welke persoonlijke gegevens we over u hebben, neem dan contact met ons op. U kunt contact met ons opnemen via de onderstaande gegevens. U heeft de volgende rechten:

  • U hebt het recht om te weten waarom uw persoonsgegevens nodig zijn, wat ermee gebeurt en hoe lang deze worden bewaard.
  • Recht op inzage: u kunt een verzoek indienen om inzage in de gegevens die we van u verwerken
  • Recht op rectificatie en aanvulling: u hebt het recht om uw persoonlijke gegevens aan te vullen, te corrigeren, te verwijderen of te blokkeren wanneer u maar wilt.
  • Als u ons toestemming geeft om uw gegevens te verwerken, heeft u het recht om die toestemming in te trekken en uw persoonlijke gegevens te laten verwijderen.
  • Recht op dataportabiliteit: u hebt het recht om al uw persoonlijke gegevens op te vragen bij de Verwerkingsverantwoordelijke en deze in zijn geheel over te dragen aan een andere Verwerkingsverantwoordelijke.
  • Recht op bezwaar: u kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw gegevens. Wij komen hieraan tegemoet, tenzij er gegronde redenen voor verwerking zijn.

Zorg ervoor dat u altijd duidelijk vermeldt wie u bent, zodat we er zeker van kunnen zijn dat we geen gegevens van de verkeerde persoon wijzigen of verwijderen.

8. Een klacht indienen

Als u niet tevreden bent met de manier waarop wij omgaan met (een klacht over) de verwerking van uw persoonsgegevens, heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

9. Contactinformatie

De Schoenspecialist BV
post adres: Koningsspil 6B, 7773 NK HARDENBERG
Nederland
Website: https://schoenspecialist.nl
E-mail: info@schoenspecialist.nl
Telefoonnummer: +31523870018

Bijlage

WooCommerce

Deze voorbeeldtekst bevat de basisbeginselen over welke persoonsgegevens je winkel mogelijk verzamelt, opslaat en deelt, evenals wie mogelijk toegang heeft tot deze gegevens. Afhankelijk van welke instellingen zijn ingeschakeld en welke aanvullende plugins worden gebruikt, kan de specifieke informatie, die door je winkel wordt gedeeld, verschillen. We raden je aan om een jurist om advies te vragen wanneer je besluit welke informatie je wil opnemen in je privacybeleid.

We verzamelen informatie over je tijdens het afrekenproces in onze winkel.

Wat we verzamelen en opslaan

Wanneer je onze site bezoekt, verzamelen we de volgende gegevens:

  • Door jou bekeken producten: we gebruiken deze gegevens bijvoorbeeld om producten aan je te tonen die je recentelijk hebt bekeken
  • Locatie, IP-adres en browsertype: we gebruiken deze gegevens om belastingtoeslagen en verzendkosten te berekenen
  • Verzendadres: we vragen je om deze gegevens in te vullen, zodat we bijvoorbeeld de verzendkosten kunnen berekenen voordat je een bestelling plaatst en om de bestelling vervolgens naar je te verzenden!

We gebruiken cookies ook om producten in je winkelwagen op te slaan terwijl je door onze site bladert.

Opmerking: je kunt je cookiebeleid gedetailleerd beschrijven en hier een link naar dat sectie toevoegen.

Wanneer je producten bij ons aanschaft, vragen we je om informatie te verstrekken, waaronder je naam, factuuradres, verzendadres, e-mailadres, telefoonnummer, creditcard-/betalingsgegevens en optionele accountgegevens, zoals een gebruikersnaam en wachtwoord. We gebruiken deze informatie voor de volgende doeleinden:

  • Om je informatie toe te sturen over je account en bestelling
  • Om te reageren op je aanvragen, waaronder restituties en klachten
  • Om betalingen te verwerken en fraude te voorkomen
  • Om je account voor onze winkel in te stellen
  • Voldoe aan alle wettelijke verplichtingen die we hebben, zoals het berekenen van belastingen
  • Om ons winkelaanbod te verbeteren
  • Om marketingberichten naar je te sturen, als je hiervoor kiest

Als je een account aanmaakt, worden je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer gebruikt om de afrekengegevens automatisch in te vullen bij toekomstige bestellingen.

Over het algemeen slaan we informatie over je op zolang we deze nodig hebben voor het doel waarvoor we deze verzamelen en gebruiken. We zijn niet wettelijk vereist deze te bewaren. We bewaren bestelinformatie bijvoorbeeld XXX jaar voor belasting- en boekhoudingsdoeleinden. Tot deze informatie behoort je naam, e-mailadres, en factuur- en verzendadres.

Wij zullen ook reacties of beoordelingen opslaan, indien je deze achterlaat.

Wie van ons team heeft toegang

Leden van ons team hebben toegang tot de informatie die je bij ons hebt opgegeven. Zowel Beheerders als Winkelmanagers hebben bijvoorbeeld toegang tot:

  • Bestellingsinformatie, zoals de aangeschafte producten, de datum van aanschaf en het bezorgadres, en
  • Klantinformatie, zoals je naam, e-mailadres, verzend- en betaalinformatie.

Onze teamleden hebben toegang tot deze informatie om bestellingen te voltooien, te behandelen, terugbetalingen te doen en om je te ondersteunen.

Wat we delen met anderen

In deze sectie moet je vermelden met wie je gegevens deelt en met welk doel. Hiertoe kan onder andere het volgende behoren: analyse, marketing, gateways voor betaling, bezorgdiensten en insluitingen van derden.

We delen informatie met derden die ons helpen onze bestellingen te leveren en diensten aan je op te slaan; bijvoorbeeld --

Betalingen

In deze subsectie moet je vermelden welke betalingsverwerker van derden je gaat gebruiken voor betalingen op je site, aangezien hier klantgegevens aan gebonden kunnen zijn. We hebben PayPal als voorbeeld toegevoegd, maar je zult deze moeten verwijderen als je geen gebruikmaakt van PayPal.

We accepteren betalingen via PayPal. Bij het verwerken van betalingen worden sommige gegevens overgedragen aan PayPal. Hiertoe behoort informatie die noodzakelijk is om de betaling te verwerken of ondersteunen, zoals het totaalbedrag van de aankoop en factuurgegevens.

Raadpleeg het privacybeleid van PayPal voor meer informatie.

WooCommerce

Deze voorbeeldtekst bevat de basisbeginselen over welke persoonsgegevens je winkel mogelijk verzamelt, opslaat en deelt, evenals wie mogelijk toegang heeft tot deze gegevens. Afhankelijk van welke instellingen zijn ingeschakeld en welke aanvullende plugins worden gebruikt, kan de specifieke informatie, die door je winkel wordt gedeeld, verschillen. We raden je aan om een jurist om advies te vragen wanneer je besluit welke informatie je wil opnemen in je privacybeleid.

We verzamelen informatie over je tijdens het afrekenproces in onze winkel.

Wat we verzamelen en opslaan

Wanneer je onze site bezoekt, verzamelen we de volgende gegevens:

  • Door jou bekeken producten: we gebruiken deze gegevens bijvoorbeeld om producten aan je te tonen die je recentelijk hebt bekeken
  • Locatie, IP-adres en browsertype: we gebruiken deze gegevens om belastingtoeslagen en verzendkosten te berekenen
  • Verzendadres: we vragen je om deze gegevens in te vullen, zodat we bijvoorbeeld de verzendkosten kunnen berekenen voordat je een bestelling plaatst en om de bestelling vervolgens naar je te verzenden!

We gebruiken cookies ook om producten in je winkelwagen op te slaan terwijl je door onze site bladert.

Opmerking: je kunt je cookiebeleid gedetailleerd beschrijven en hier een link naar dat sectie toevoegen.

Wanneer je producten bij ons aanschaft, vragen we je om informatie te verstrekken, waaronder je naam, factuuradres, verzendadres, e-mailadres, telefoonnummer, creditcard-/betalingsgegevens en optionele accountgegevens, zoals een gebruikersnaam en wachtwoord. We gebruiken deze informatie voor de volgende doeleinden:

  • Om je informatie toe te sturen over je account en bestelling
  • Om te reageren op je aanvragen, waaronder restituties en klachten
  • Om betalingen te verwerken en fraude te voorkomen
  • Om je account voor onze winkel in te stellen
  • Voldoe aan alle wettelijke verplichtingen die we hebben, zoals het berekenen van belastingen
  • Om ons winkelaanbod te verbeteren
  • Om marketingberichten naar je te sturen, als je hiervoor kiest

Als je een account aanmaakt, worden je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer gebruikt om de afrekengegevens automatisch in te vullen bij toekomstige bestellingen.

Over het algemeen slaan we informatie over je op zolang we deze nodig hebben voor het doel waarvoor we deze verzamelen en gebruiken. We zijn niet wettelijk vereist deze te bewaren. We bewaren bestelinformatie bijvoorbeeld XXX jaar voor belasting- en boekhoudingsdoeleinden. Tot deze informatie behoort je naam, e-mailadres, en factuur- en verzendadres.

Wij zullen ook reacties of beoordelingen opslaan, indien je deze achterlaat.

Wie van ons team heeft toegang

Leden van ons team hebben toegang tot de informatie die je bij ons hebt opgegeven. Zowel Beheerders als Winkelmanagers hebben bijvoorbeeld toegang tot:

  • Bestellingsinformatie, zoals de aangeschafte producten, de datum van aanschaf en het bezorgadres, en
  • Klantinformatie, zoals je naam, e-mailadres, verzend- en betaalinformatie.

Onze teamleden hebben toegang tot deze informatie om bestellingen te voltooien, te behandelen, terugbetalingen te doen en om je te ondersteunen.

Wat we delen met anderen

In deze sectie moet je vermelden met wie je gegevens deelt en met welk doel. Hiertoe kan onder andere het volgende behoren: analyse, marketing, gateways voor betaling, bezorgdiensten en insluitingen van derden.

We delen informatie met derden die ons helpen onze bestellingen te leveren en diensten aan je op te slaan; bijvoorbeeld --

Betalingen

In deze subsectie moet je vermelden welke betalingsverwerker van derden je gaat gebruiken voor betalingen op je site, aangezien hier klantgegevens aan gebonden kunnen zijn. We hebben PayPal als voorbeeld toegevoegd, maar je zult deze moeten verwijderen als je geen gebruikmaakt van PayPal.

We accepteren betalingen via PayPal. Bij het verwerken van betalingen worden sommige gegevens overgedragen aan PayPal. Hiertoe behoort informatie die noodzakelijk is om de betaling te verwerken of ondersteunen, zoals het totaalbedrag van de aankoop en factuurgegevens.

Raadpleeg het privacybeleid van PayPal voor meer informatie.

WooCommerce

Deze voorbeeldtekst bevat de basisbeginselen over welke persoonsgegevens je winkel mogelijk verzamelt, opslaat en deelt, evenals wie mogelijk toegang heeft tot deze gegevens. Afhankelijk van welke instellingen zijn ingeschakeld en welke aanvullende plugins worden gebruikt, kan de specifieke informatie, die door je winkel wordt gedeeld, verschillen. We raden je aan om een jurist om advies te vragen wanneer je besluit welke informatie je wil opnemen in je privacybeleid.

We verzamelen informatie over je tijdens het afrekenproces in onze winkel.

Wat we verzamelen en opslaan

Wanneer je onze site bezoekt, verzamelen we de volgende gegevens:

  • Door jou bekeken producten: we gebruiken deze gegevens bijvoorbeeld om producten aan je te tonen die je recentelijk hebt bekeken
  • Locatie, IP-adres en browsertype: we gebruiken deze gegevens om belastingtoeslagen en verzendkosten te berekenen
  • Verzendadres: we vragen je om deze gegevens in te vullen, zodat we bijvoorbeeld de verzendkosten kunnen berekenen voordat je een bestelling plaatst en om de bestelling vervolgens naar je te verzenden!

We gebruiken cookies ook om producten in je winkelwagen op te slaan terwijl je door onze site bladert.

Opmerking: je kunt je cookiebeleid gedetailleerd beschrijven en hier een link naar dat sectie toevoegen.

Wanneer je producten bij ons aanschaft, vragen we je om informatie te verstrekken, waaronder je naam, factuuradres, verzendadres, e-mailadres, telefoonnummer, creditcard-/betalingsgegevens en optionele accountgegevens, zoals een gebruikersnaam en wachtwoord. We gebruiken deze informatie voor de volgende doeleinden:

  • Om je informatie toe te sturen over je account en bestelling
  • Om te reageren op je aanvragen, waaronder restituties en klachten
  • Om betalingen te verwerken en fraude te voorkomen
  • Om je account voor onze winkel in te stellen
  • Voldoe aan alle wettelijke verplichtingen die we hebben, zoals het berekenen van belastingen
  • Om ons winkelaanbod te verbeteren
  • Om marketingberichten naar je te sturen, als je hiervoor kiest

Als je een account aanmaakt, worden je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer gebruikt om de afrekengegevens automatisch in te vullen bij toekomstige bestellingen.

Over het algemeen slaan we informatie over je op zolang we deze nodig hebben voor het doel waarvoor we deze verzamelen en gebruiken. We zijn niet wettelijk vereist deze te bewaren. We bewaren bestelinformatie bijvoorbeeld XXX jaar voor belasting- en boekhoudingsdoeleinden. Tot deze informatie behoort je naam, e-mailadres, en factuur- en verzendadres.

Wij zullen ook reacties of beoordelingen opslaan, indien je deze achterlaat.

Wie van ons team heeft toegang

Leden van ons team hebben toegang tot de informatie die je bij ons hebt opgegeven. Zowel Beheerders als Winkelmanagers hebben bijvoorbeeld toegang tot:

  • Bestellingsinformatie, zoals de aangeschafte producten, de datum van aanschaf en het bezorgadres, en
  • Klantinformatie, zoals je naam, e-mailadres, verzend- en betaalinformatie.

Onze teamleden hebben toegang tot deze informatie om bestellingen te voltooien, te behandelen, terugbetalingen te doen en om je te ondersteunen.

Wat we delen met anderen

In deze sectie moet je vermelden met wie je gegevens deelt en met welk doel. Hiertoe kan onder andere het volgende behoren: analyse, marketing, gateways voor betaling, bezorgdiensten en insluitingen van derden.

We delen informatie met derden die ons helpen onze bestellingen te leveren en diensten aan je op te slaan; bijvoorbeeld --

Betalingen

In deze subsectie moet je vermelden welke betalingsverwerker van derden je gaat gebruiken voor betalingen op je site, aangezien hier klantgegevens aan gebonden kunnen zijn. We hebben PayPal als voorbeeld toegevoegd, maar je zult deze moeten verwijderen als je geen gebruikmaakt van PayPal.

We accepteren betalingen via PayPal. Bij het verwerken van betalingen worden sommige gegevens overgedragen aan PayPal. Hiertoe behoort informatie die noodzakelijk is om de betaling te verwerken of ondersteunen, zoals het totaalbedrag van de aankoop en factuurgegevens.

Raadpleeg het privacybeleid van PayPal voor meer informatie.

WP Mail Logging

Bij het uitvoeren van je verschillende acties op deze site (bijvoorbeeld reageren) worden er e-mails verstuurd. Ze bevatten informatie over degene die met het e-mailadres verbonden is. Welke gegevens deel uitmaken van deze e-mails is afhankelijk van de uitgevoerde actie. Deze e-mails worden opgeslagen en zijn als log toegankelijk voor de sitebeheerder.

Burst Statistics

Deze site maakt gebruik van Burst Statistics, een privacyvriendelijk statistisch hulpprogramma om bezoekersgedrag te analyseren. Voor deze functionaliteit verzamelen we (deze site) geanonimiseerde gegevens, die lokaal worden opgeslagen zonder deze te delen met andere partijen. Lees voor meer informatie de Privacyverklaring van Burst.

Really Simple SSL

Really Simple SSL en Really Simple SSL add-ons verwerken geen persoonlijk identificeerbare informatie, dus de AVG/GDPR is niet van toepassing op deze plugins of het gebruik ervan op je site. Je kunt ons privacybeleid hier vinden.

Complianz | The Privacy Suite for WordPress

Deze site gebruikt de Privacy Suite voor WordPress van Complianz om Browser en Apparaat gebaseerde Toestemming te verzamelen en vast te leggen. Voor deze functionaliteit wordt je IP-adres geanonimiseerd en opgeslagen in onze database. Deze dienst verwerkt geen persoonlijk identificeerbare informatie, en deelt geen gegevens met de dienstverlener. Voor meer informatie, zie de Complianz Privacyverklaring.

WooCommerce Product Bundles

Product Bundles does not collect, store or share any personal data.

WooCommerce Conditional Shipping and Payments

Conditional Shipping and Payments verzamelt of deelt geen persoonsgegevens en slaat ze niet op.

WooCommerce verzamelt echter persoonsgegevens van klanten die gebruikt kunnen worden door Conditional Shipping and Payments om bepaalde verzend- en betaalopties voorwaardelijk uit te schakelen. Houd in gedachten dat, afhankelijk van de context, de betaalopties beperken voor bepaalde groepen klanten wetgeving in je rechtsgebied kan schenden.

YITH Plugins

Dit geschreven voorbeeld bevat de basis rondom welke persoonlijke gegevens je winkel mag verzamelen, bewaren en delen, en wie toegang heeft tot deze gegevens. Afhankelijk van welke instellingen zijn ingeschakeld en welke aanvullende plugins worden gebruikt, zal de informatie die wordt gedeeld door je winkel variëren. We raden aan om een advocaat te raadplegen wanneer je besluit je privacy beleid op te stellen.

AutomateWoo

How we use your data

AutomateWoo uses personal data in many of its features and stores personal data in your WordPress database. We do not store any personal data from your website on our servers. You may need to adjust the suggested text below based on your settings and which workflows are in use.

Suggested text: If you opt-in to receive marketing updates we may use your personal information to provide you with product updates or marketing communications that we believe may be of interest to you. Personal data may also be used by our internal system to automate processes of our store.

What we collect and store

Cookies

AutomateWoo uses three cookies to enable the session and cart tracking features of the plugin. If you have these features enabled you should include these cookies in your policy. You should also mention whether the user must give consent before these cookies are set.

Suggested text: We use cookies to remember who you are when browsing our site and to store the contents of your cart for the purpose of reminding you. These cookies will only be set when you consent to allowing additional cookies on our website.

wp_automatewoo_visitor - Used to store a secure key that is unique to you - Expires after 2 years
wp_automatewoo_session_started - Used to flag when you begin interacting with our website - Expires when you end the browser session
automatewoo_do_cart_update - Used to store flag when your stored cart needs to be updated - Expires when you end the browser session

Carts

If you are using AutomateWoo's cart tracking feature user carts will be stored for 60 days, depending on your settings.

Suggested text: We store a copy of your cart in our database for 60 days for the purpose of reminding you when your cart is abandoned.

Communication preferences

AutomateWoo keeps a record of when a user or guest chooses to opt-in or opt-out.

Suggested text: We store your communication preferences such as whether you have opted in to receive marketing communication. This data is retained until you request the removal of your data.

Communication logs

AutomateWoo keeps a record of all workflow logs which includes open, click and conversion tracking.

Suggested text: We keep a log of some of the communication that we have with you which may include marketing and transactional emails and/or SMS messages. These are kept for the purpose of improving our marketing and communication with you and other customers. These logs are retained until you request removal of your data.

Pre-submit data capture

AutomateWoo has the option to capture customer data before forms are submitted which usually means that consent has not been given. Using this feature may not be legal in some regions depending on your legal basis for capturing that data. If you choose to use this feature we recommend including some reasoning behind it.

What we share with others

AutomateWoo integrates with third party services which means personal data may be shared depending on what integrations you have enabled and which workflows you are using.

Suggested text: We use Twilio as our SMS delivery service. Your data may be transferred to Twilio for processing in accordance with their Privacy Policy.

Suggested text: We use MailChimp for email marketing. Your data may be transferred to MailChimp for processing in accordance with their Privacy Policy.

Suggested text: We use Active Campaign for email marketing. Your data may be transferred to Active Campaign for processing in accordance with their Privacy Policy.

Suggested text: We use Campaign Monitor for email marketing. Your data may be transferred to Campaign Monitor for processing in accordance with their Privacy Policy.

Suggested text: We use Bitly for link shortening. Your data may be transferred to Bitly for processing in accordance with their Privacy Policy.

Suggested text: We use AgileCRM as our CRM. Your data may be transferred to AgileCRM for processing in accordance with their Privacy Policy.

EU BTW Assistent

By using this extension, you may be storing personal data or sharing data with an external service. In the specific, the EU VAT Assistant handles the following data:

  1. Customer's country (billing and/or shipping)
  2. Klant BTW-nummer
  3. Klant IP-adres

The EU VAT Assistant handles the data for the following purposes:

  1. To collect evidence about customer's location, for compliance with the EU VAT MOSS regulations.
  2. To validate customer's VAT number and apply the appropriate VAT regime (exemption, reverse charge). The validation process is performed by one or more of the following services, depending on your setup:
    1. EU VIES VAT Number validation service

The EU VAT Assistant retains the data for the following purposes:

  1. To collect evidence about customer's location, for compliance with the EU VAT MOSS regulations.
  2. To validate customer's VAT number and apply the appropriate VAT regime (exemption, reverse charge).
  3. To store evidence for compliance with other tax regulations, which require the data to be stored for a set period of time.